Home » , » Mamicile beau cafeaua rece

Mamicile beau cafeaua rece

 Cum altfel am putea sa ne bem cafeaua? Calda nici nu mai are farmec. Este ca si cum nu ne-ar defini statutul nostru de mamica. In cazul meu, e bine asa cum o fi, rece, calda, rece, rece caci sunt zile cand nici nu am timp s-o fac, dar sa o mai si beau?...Recunosc, cafeaua a inceput sa faca parte din viata mea, in urma cu 2 ani, cu putin timp in urma nasterii celui de-al doilea copil. Da, se pare ca aveam destule restante si chiar nu se poate a repeta anul cand este vorba despre copii, mici vampirasi, sugatori de orice urma, de energie. Dar, voilà! zic si eu sarut-mana la o cana de cafea😊.

     De ce, rece? Aaaaaa...pai...nu ne place calda? - Ba daaaaaa! ne place...doar ne place,nu ca am putea si sa o savuram. Savuram? Hmmm...nu cred ca ar avea ce cauta exprimarea asta in contextul nostru, al mamicilor. Cafeaua noastra se bea mai intai cu gandul, incepand din timpul noptii, cand un copil se plimba de la un san la altul, deranjandu-l o gingie, ti-l mai si capseaza caci doar n-ar fi corect a fi singur in suferinta,se merge pe principiul "dai intr-unul, tipa doi". Celalalt, mai bolboroseste ceva, din cand in cand, de Spiderman, Iron Man, depinde de noapte,apoi, ba o apa, ba un pipi si uite cum vine dimineata, bem cafeaua tot cu gandul; nu stiu cum este la voi, dar la mine primele ore sunt pe repede-inainte. Cred ca intre timp apuc sa imi fac si cafea, si cand spun cred, este pentru ca uit ca am facut-o, dau din greseala cu ochii de ea si "savurez" cu guri mici si rare caci minunatelor bucatele iesite din noi, li se activeaza senzorii din momentul ce doar dam cu ochii de cana, cand am pus mana pe ea, se aude un tipat, cand luam in graba o gura te si ineci caci nu stii daca si-o fi rupt o mana, si-o fi spart vreun cap, o fi lesinat, l-o fi luat in zbor, vreun avion prin sufragerie...da, in mintea noastra se deruleaza multe scenarii in fractiunea aia de secunda.

     Intr-un final, ca si astazi, fiind trecut de ora 17:00, scriind acest articol, termin si ultima gurita de cafea 😏.

     "Ceapa mamei mele de treaba" si cat de rusine imi este! Imi este rusine de mamicile dinaintea mea. Imi cer iertare caci pana nu stii, nu crezi si n-ai cum sa intelegi. Pana sa am copii am fost obsedata de curatenie. Eram sora lui "luna,bec si farmacie". Imi jupuiam sotul de viu daca indraznea sa-mi lase vreo amprenta pe undeva. Toti in jurul meu erau fumatori iar pe vremea aceea, neavand balcon, cand aveam musafiri, se fuma in bucatarie si ca sa fiu sigura ca nu intra fumul de tigara si in restul casei, mi-am infundat gaurile de cheie de la usa cu servetele si nu oarecare 😁, servetele parfumate 😁.  Si ce credeti? Se intampla sa mergem in vizita, unde cresteau copilasi in casa aceea, iar in mintea mea bolnava se derulau tot felul de intrebari:

  •  "Ce face femeia asta toata ziua? Doar nu o leaga un copil de pat?" - eeeehhhhhhh aflam mai tarziu ca ea facea si tot facea, cu diferenta ca nu se vedea. Aflam ca un copil chiar te leaga de pat caci sunt zile cand doar iti scartie piciorul pe podea si se trezeste tipand de te intorci in jumatate de secunda sa controlezi de nu l-ai lasat dormind, imbratisand vreun arici, salteaua sa nu fie in flacari, sau turturi cazand din tavan...e absurd sa crezi ca o vrea doar pe ma-sa.
  •  "Cum sa tina pampersul aruncat intr-un colt? cat de greu i-o fi puturoasei sa-l duca la gunoi?" - ehhhhhhh puturoasa de mine a cautat un pampers vreo 2 zile ca mi-l infundase copilul in sertarul cu incaltari si de acolo cazut in spatele sertarului si mirosea si nu stiam unde sa-l mai caut. Avea pasta maro in el? avea ca nu de nebuna l-am cautat 2 zile.
  • "Vai de mine ce unghii are copilul asta! Ce sfant o tine sa n-aibe grija de el." - ehhhhhh si uite ca am aflat ca nu-s papusi sa stea asa cum ii pui, ca ai sanse 90% sa ii tai degetul, nu numai unghia, ca ei nu se simt ca noi cand ne facem manichiura, ca trebuie sa astepti sa adoarma sa poti umbla cu grija, daca nu ai adormit si tu imediat ce nu i se mai misca vreo geana.
  • "Are bluza patata! pe bune? de ce nu-l spala? de ce nu-l schimba?" - ehhhhhhh pai nha...am aflat ca am toate sansele sau il schimb la fiecare 10 min.
  • "Pete pe jos, pe mobila...Ce-o face, Doamne, oare?" - ohhhh in zilele cand nu sfarseste vreun pahar de lapte pe jos, vreo farfurie de ciorba, ma simt ca in vacanta.
     Si lista ar continua la nesfarsit. Iertati-ma mamicilor, va rog! sper ca nu voi m-ati blestemat! si daca intr-adevar ati facut-o, din suflet, va multumesc! Va multumesc pentru ca am fost binecuvantata sa stiu ce inseamna sa fiu mama! Cate din voi ati gandit ca mine? Cate din voi ati avut prejudecati vis-a-vis de ceea ce nu stiati?

    Și pana la urmă, ce-or avea mamicile de facut?Nimic! Atat de "nimic" incat nici cafeau nu sunt in stare sa si-o bea, calda ;)

https://tot-georgiana.blogspot.com/2019/11/mamicile-beau-cafeaua-rece.html

0 commenti:

Posta un commento

Translate

Post più popolari

@mondonewslive. Powered by Blogger.